Aktivní indukční navigace má vedení realizované pomocí vodiče, kterým je veden proud. Tento vodič je umístěn v podlaze. Uspořádání je rozdělené na několik samostatných oddílů, které lze zapnout jednotlivě. Pod vozíkem jsou umístěny dvě cívky, které jsou na sebe kolmé. Proud protékající vodičem v podlaze vytváří rozdílné proudy na obou cívkách. Rozdíl proudů na cívkách je meřítkem odchylky vozíku od vodící stopy. Řídící motor tuto odchylku vyrovnává negativní zpětnou vazbou. Příkazy jsou vozíku udělovány změnou frekvence střídavého proudu.
Výhodou aktivní indukční navigace vůči optické je umístění vodiče v podlaze, v provozu tak nehrozí jeho poškození. Zabudování vodiče do podlahy je však náročnější a dražší. Vodící dráhy pak není lehké měnit. Další velkou výhodou aktivní indukční navigace je možnost napájení vozíku pomocí elektromagnetické indukce.